Ik wil mijn servicekosten bekijken
Bekijk uw meest recente servicekostenafrekening in Mijn documenten via onderstaande knop.
Welke informatie moet er op de servicekostenafrekening staan?
Op een afrekening moeten wij voor elke dienst of levering apart uw aandeel vermelden. Ook moet uw aandeel worden meegenomen in de totale werkelijke kosten.
Wanneer worden de servicekosten afgerekend?
Jaarlijks berekenen wij de werkelijk gemaakte servicekosten van 1 januari tot 31 december. We streven ernaar om dit vóór 1 juli van het volgende jaar te verrekenen met het voorschot dat u hebt betaald. Helaas is dit niet altijd haalbaar. Dit komt omdat wij afhankelijk zijn van informatie van anderen. Denk aan leveranciers, nutsbedrijven of de Vereniging van Eigenaren.
Wat gebeurt er als er te laat wordt afgerekend?
We streven ernaar om u vóór 1 juli duidelijkheid te geven of u moet bijbetalen of iets terugkrijgt van de servicekosten. Als dat langer duurt is dat vooral vervelend. Maar er bestaat niet zoiets als een boete voor een te late afrekening. Een afrekening na 1 juli betekent dus niet dat u bijvoorbeeld niet meer hoeft bij te betalen. Het voorschotbedrag op uw servicekosten kunnen we overigens niet verhogen zolang u geen afrekening servicekosten hebt gehad.
Kan ik de onderliggende facturen inzien?
Wilt u weten op welke kosten de eindafrekening van de servicekosten is gebaseerd? Dan kunt u alle onderliggende stukken inzien bij ons op het kantoor. U kunt een afspraak maken via telefoonnummer (030) 257 85 63 op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur.
Jullie betalen facturen inclusief btw. Belasten jullie btw door via de servicekosten?
Ja, service waarvoor wij btw betalen, mogen wij doorbelasten via de servicekosten.
Mijn huur loopt af of is opgezegd. Krijg ik een eindafrekening van de servicekosten?
Ja. Wij kunnen de jaarlijkse afrekening van de servicekosten pas opmaken na afloop van het kalenderjaar. Dan zijn alle gemaakte kosten bekend. Zodra de servicekostenafrekening bekend is, krijgt u bericht. Moet er een verrekening plaatsvinden? Dan is dat voor het deel van het jaar dat u bij ons heeft gehuurd.
Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met mijn servicekostenafrekening?
Komt u er met ons niet uit? En huurt u een sociale woning? Dan kunt u
Ik heb een vraag over mijn servicekostenafrekening
Stel gerust uw vraag. We zijn bereikbaar op telefoonnummer (030) 257 85 63 op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur. Mailen kan ook.